måndag 24 augusti 2009

Shut the fuck up

Om sisådär en månad kommer jag att ta ett plan långt långt bort. Typ till världens ände känns det som, för jag ska till den sydligaste spetsen av Sydafrika och vistas där under tre månader.

Jag har bott i landet förut men då var jag på den östra kusten. Den här gången har jag siktet inställt på West Coast och Kapstaden.

Nånting man alltid får höra när man ska till Sydafrika är hur hemskt och farligt det är. Folk vill gärna berätta rövarhistorier som de i flesta fall hört från bekantas bekanta. Historier om hur än det ena än och det andra missödet kan inträffa om man har otur eller inte tänker sig för. Hur ska det hjälpa mig?

Nej, har man inget positivt och peppande att säga kan man väl lika gärna hålla käften. Jag har levt i den vardagen. Jag vet hur det är. Det kräver en omställning och sen är det oftast inte mer med det.

Men hur ska de veta för de skulle ju själva aldrig våga åka dit och se verkligheten. Därför kan de också hålla käften för ocoola personer har no say.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar