onsdag 12 augusti 2009

End of summer

Dags att knyta ihop påsen på krokikursen. Utställning vankas imorgon. Bara för det fick jag fnatt igår och smällde upp en jätteduk bara för att... På den ligger en rödhårig kvinna i naturlig storlek och myser. Jag tänker mig att hon är i typ Provence. Ligger naken på sin medhavda lila filt och sover bland gröngräs och vallmoblommor. Himlen är pastellblå och som en knorr på det hela har hon på sig Zorromask.

Tanken var aldrig att ha med den rödhåriga alls. Men min lärare insisterade. Tyckte den var så härlig att se på och att det var så kul att jag varit totalt orädd för storleken. Fem bilder totalt skulle det va men jag hade svårt att välja mellan mina åtta favoriter så läraren sa jag skulle ta med alla.

Okay, utställning imorgon. Planering inför mina tre månader i Sydafrika sen. Förändring hägrar and I like it.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar