torsdag 6 augusti 2009

PMS blues

Solen har behagat att dyka upp nu. Nu när den gör mig detsamma.

Folk sprang rakt ut i det avslöjande skarpa ljuset efter förmiddagens modellpass. Jag stannade ensam kvar i ateljén. Ensam med papper, ritkol, pastellkritor och akvarell. Vidareutvecklade gamla skisser och gav dem färg, sammanhang och volym, som vår lärare den senaste tiden så enträget betonat. Lät ipoden slumpa fram låtar medan jag petade och pillade på papper. Tog då och då några steg tillbaka och granskade det jag såg. Stannade kvar tills jag blev snudd på nöjd.

Cyklade hem och tänkte på nuläget och helgen. Jag har varit uttråkad sen flera dagar tillbaks. Alla har lämnat stan. Igen. Jag är bjuden på fest hos J i Stockholm till helgen. Vill åka men borde inte, sett ekonomiskt. Samtidigt kommer D va där i stan. Men samtidigt kanske han inte alls har tid att träffa mig. Å ena sidan å andra sidan. Blablabla...

Syren ringde tidigare. Sa att hon funderade på att åka till Karlstad i helgen. Jag uppmuntrade henne starkt att göra det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar