tisdag 29 juni 2010

Liv och livssituation

Dagar går och jag kämpar med omständigheter och humör. Påminner mig själv om att skilja på mitt liv och min livssituation. Påminner mig själv om att låta ingen och inget ha någon makt över hur jag mår. Försöker påminna mig om att inget tillstånd varar.

För femte gången klev jag och W ut från Home Affairs utan ett kvitto i handen. Den här gången krävde de hela sex nya dokument som ingen nämnt förut. Sanslösa ad hocs i detta Alice underland till byråkrati. Systemet är gjort för att få folk att bryta ihop och ge upp. Över äggröra och cappuccino på café efteråt tittade W mig stadigt i ögonen och fick mig att lova att inte ge upp.

På jobbfronten går det lika segt. Jag ligger på men utan respons. Pratade nyligen med D som menade på att man måste "nätverka eller dö". Med de orden slängde han ut kontakter som han har. Bad mig hälsa från honom och hoppas på tur.

Vind, regn och betonghimmel idag. W är borta i tre dagar till. Sen har han ordnat med tvivelaktig transport hem så han kan återvända på fredag och inte lördag som övriga teamet. Privatplan med pensionerad hobbypilot. Jag vet inte jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar