fredag 18 juni 2010

Sambo etc

Japp, sambo sedan tre veckor tillbaka nu. Allt av en slump. Blev utkickad från mitt gamla boende och W erbjöd lösningen...

Arbetslös, sedan en vecka nu. Och utan internetanslutning. W har dagligen kämpat med att styra upp den struliga anslutningen. Idag provar vi med nytt moden. Hoppas, hoppas, hoppas att det är lösningen.

För jag behöver nätverka, skicka ansökningar och CV:n. Terra, terra, terra folk tills de ger mig ett jobb. Samtidigt är vad jag gör olagligt enligt sydafrikansk lag. Man måste ha ett work permit och för att få ett work permit måste man ha ett jobb och för att söka jobb måste man ha ett work permit. Så - moment 22.

Men förhoppningsvis kan vi kringgå detta problem. Det kallas life partnership. Jag och W förklarar varandra som life partners och jag kan bli a permanent resident. Enligt alla vi pratat med behövde man en advokat. En som man betalar en mindre förmögenhet så han/hon driver igenom detta. Men som tur är kan W prata. Han klev själv in på department of home affarirs. Sa att han har ett problem - Han är kär och hans älskade är inte sydafrikanska. Vad ska han göra? Han måste ha väckt sympatier för han kom tillbaka med blanketter och en begäran om att skriva ett brev om varför han älskar mig.

Igår läste han upp sitt brev och vi började båda gråta. W tyckte att om inte det här övertygar dem så "fuck now what does."

Idag går vi tillsammans för att lämna in vår ansökan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar