onsdag 17 februari 2010

Bikram

"If it you feel overwhelmed, then try not to just run out of the room. Work on your breathing instead." Jag såg nog lite rädd ut efter de orden så tränaren la till - "I'm just preparing you for the worst case scenario."

21 positioner i 40 gradig värme under 90 minuter... Jag har så länge velat prova men det har aldrig blivit tillfälle förrän nu i CT.

Och? Aldrig i mitt liv har jag svettats så mycket. Det bara rann non stopp. Det hela var riktigt ansträngande men jag mer än överlevde det. Försökte mig i alla fall på varje position och hade endast större problem med balansövningarna, som väntat.

När jag var en nio månaders bebis bestämde jag mig plötsligt en dag för att bara ställa mig upp och börja gå. Jag skippade men andra ord krypstadiet och det har faktiskt inte varit till min fördel genom livet. Om man aldrig kröp så tränade man aldrig upp nån balans. Men jag får träna den nu istället.

Så jag tog mig hem. Åt och la huvudet på kudden. Somnade direkt och vaknade med en pigg kropp fri från minsta lilla träningsvärk. Det är bra träning det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar