onsdag 11 maj 2011

Från den ljusa sidan

Som man märker på inläggen har jag på senaste tid varit rädd och stressad över en massa saker. Saker som framförallt bottnar i en oro över att min tid, som den ser ut just nu, och har gjort sen jag kommit tillbaka ner till Sydafrika, är bortslösad. Att jag står still i utvecklingen liksom. Men egentligen, om jag tänker efter, så lär mig livet som det är här och nu en jäkla massa:

1. Språk: Att bli king på engelska är ett livstidsprojekt, för antalet ord och nyanser kan bara inte mätas med svenskan. Jag talar, hör och läser språket dagligen=påtaglig utveckling. Så, slipade engelskakunskaper plus grundläggande kunskaper i ett femte språk - afrikaans.

2. Webbproduktion: Många försök till att skapa hemsidor har gjorts från min sida tidigare men nu jobbar jag på ett konkret projekt som inte tillåter mig kasta in handduken och faila. Dessutom - betalt webbjobb runt hörnet då jag ska göra hemsidan för företaget där W jobbar.

3. Insikter i biståndsansökning: Var på möte med en person i ledningsposition på gamla praktikplatsen. Hon föreslog att jag skulle ordna med anslag så jag kan jobba med jämställdhetsfrågor och våld mot kvinnor hos dem. Det är en lång och snårig process, jag vet det. Men samtidigt har jag givits möjligheten som jag inte har i egenskap av att som individ söka pengar till projekt.

4. Scooterkörning: Haha! Den var oväntad men jag älskar't. I framtiden siktar jag på att avancera till motorcykel då turer bak på W:s Suzuki inspirerat mig.

Och sen det här med saker att se fram emot där flytten till huset i Cape Town toppar listan. I och med det steget kommer livet att ha full potential att förändras, så väl socialt som jobbmässigt - ingen mer isolering i konservativ småstad och inget mer jävla 3 timmars kommunal transport om dagen. Hurra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar