lördag 14 maj 2011

28

Det är min födelsedag. Jag vaknar upp av W:s pussar i nacken. Det är kallt men katten ligger som en liten värmelampa intill mina smalben. "Happy birthday my love. How does it feel to be 28?" Jag suckar och svarar att jag känner mig gammal. Då undrar han vilket år jag skulle gå tillbaka till om jag kunde. När kände jag mig som bäst?

20 fyllda och precis hemkommen från ett halvår i Paris. En känsla av att vara oövervinnerlig...

23 år och tillbaka från utbytestermin i Sydafrika. En kandidatexamen på papper och annars mest förvirring.

24 år och jag tjänar pengar. Gillar synen av lönespecifikation men hatar vad jag gör för det.

25 år och känner att jag är på väg nånstans igen. Jag lär mig nya saker och utvecklas. En värd känsla.

Så jag svarar - Nej, hur det än var och hur det än är för tillfället vill jag aldrig gå tillbaka igen, det är redan gjort. Nu - Come what may.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar