måndag 4 april 2011

Dagarna som går

Det har varit en ljuvlig helg. Den började med middag på en av mina favoritrestauranger i CT - Simply Asia, tillsammans med B, hennes vän J och W. Vi pratade husköp, jobb (J är rekryterare o har lovat att hålla utkik efter nåt åt mig) och B:s chans att bli TV-profil (hon har varit på intervju för jobb som programledare på Sydafrikas största TV-bolag).

På lördagen åkte jag och W till det enorma köpcentret Canal Walk eftersom jag behövde shoppa kläder vilket är ett hopplöst mission i detta land. Varje butik man kliver in i är som "Hej 90-tal!" med sliskiga volangblusar, kristen längd på kjolar, stickade kortärmade toppar och breda lackbälten påklistrade på vartannat plagg. Går inte ens att hitta decent basplagg för de är i skumma längder och av tvivelaktigt material. Snälla någon, ge mig H&M please. Efter veckor av jakt efter en bikini hittade jag i förra veckan den säkert enda acceptabla bikinin på hela den västra kusten (en där trosan inte hade hög skurning à la Bay Watch och toppen var utan bygel). Christ! Hur som, i lördags lyckades jag i alla fall hitta en snygg jacka som var i grått jeans tyg och av biker modell. Under tiden hann vi också med en film - No strings attached med Ashton Kutcher och Natalie Portman. Underhållande feel good rulle liksom.

Igår satte jag mig för första gången bakom ryggen på W på hans motorcykel. Vi åkte några mil bort till en konstnärsby där vi åt lunch. Det var helt fantastiskt med vinden, bergslandskapen och vinodlingarna vi svishade förbi. Hade inte vågat tro att jag skulle gilla det så mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar