tisdag 8 mars 2011

Tillbaka

Landade i fredags i ett 30-gradigt och soligt Sydafrika. Flyget var försenat så W fick stå en timme och vänta vid Arrivals. Jag såg honom direkt när jag klev ut och han orkade inte vänta tills jag tagit mig från inhängnaden utan sprang rakt in till mig. Höll mig hårt hårt och sen kysstes vi lite tafatt med felvända ansikten och näsor som krockade. Båda lite yra och blyga.

I hans bil och allt blev välbekant igen - doften, vårt småprat, landskapet som susade förbi och hans brännande blickar.

Hos honom tog jag en dusch och sen fastnade vi ett tag i soffan, omslingrade tills jag sa Lets get this weekend started.

Lunch i den pittoreska lilla fransktalande staden Franchhoek och jag kunde inte låta bli att förundras av solen - varma solstsrålar på min hud. Fantastiskt! Jag och W som pratade Libyen och diplomati och jag påmindes om hur mycket jag älskar hans hjärna.

Efter ca två timmars bilresa rullade vi i en liten by på Afrikas sydspets. Där hade han hyrt en stuga som låg på tre minuters promenadavstånd från sandstranden. Så... ljuvlig mat, små promenader, massage på spaanläggning, morgon-gos och sex av den typ vi ännu inte hade upplevt. Mmmm... en ny och energifylld Frou-Frou.

En mycket bra start med andra ord. Nu börjar verkligheten och den är både hög och låg och jag måste hitta sätt att leva med det.

1 kommentar: