fredag 18 mars 2011

Stenar i rullning

Jag jobbar på det nu. Sprutar ur mig e-mail och CV:n åt alla håll och låter ingenting rubba mitt goda humör.

Inte ens Home Affairs. De som "tappat bort" min partnership ansökan. Mm... This is Africa! Get used to it. Jag bara samlar ihop alla dokument igen. Bara söker igen.

Har tänkt att jag vill komma igång med nånting. Är alldeles för rastlös för att vänta på besked från ansökningar så ja... Igår gick jag och blev webbutvecklare. Ha! Hade möte med högsta chefen på en organisation som jobbar för kvinnors rättigheter och de behövde en praktikant inom kommunikation och sociala medier. Hon var cool och det slutade med en skön överenskommelse där jag fick bestämma hur mycket jag vill jobba och när. Så, en gång i veckan på deras kontor och lite jobb på distans. Obetalt men ack en så bra utmaning plus att det är nånting konkret att visa upp för andra framöver.

Kom hem på kvällen och upptäckte ett nytt svar på mail i inboxen. VD:n på en kommunikationsbyrå ville se exempel på mina texter (...) To be continued.

Snart är det helg och jag ska dansa och dricka öl med vänner hela helgen lång. Ikväll hos italienska L som tyvärr ska lämna landet och har avskedsfest. Sen på en festival intill med Mad hatter tema. Yay!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar