tisdag 22 mars 2011

Mad weekend

På fredagkväll, timmen innan solen gick ner, smällde jag och W upp ett tält stort som ett vardagsrum. Lätt det största på vår sida campingen. Hans tremanna-tält hade gått i sönder och lösningen blev detta åttamanna som han aldrig byggt upp tidigare. Det tog sin lilla tid att få till det hela men vi blev klara precis innan mörkret kom.

Sen har det druckits öl och drinkar hela helgen. Det har lyssnats till skön musik och det har solats i gräset. Vi blev stammisar hos en dude som hade ett crêperi. Söta crêpes med hemgjord kola, banan och rostade nötter. Salta crêpes med blandade ostar, soltorkad tomat, kronärtskocka och oliver. På kvällarna var månen stor och ljus, full och tydligen närmare jorden än den varit på x antal år. Jag är inte den som gärna tältar på festivaler men väderförhållandena var helt perfekta. Nånstans mellan 25 och 30 grader med en konstant skön bris. Inga lergropar där inte. Jag till och med lyckades sova gott på campingen för första gången ever.

Finaste S var också där och på söndagen fick vi tre idén att gå till en spåtant. En och en pratade vi med denna Madam Anne och S började gråta, jag blev omtumlad,och W bara jävligt nöjd. Med mig pratade hon mer dåtid och nutid än framtid. Var spot on med min trassliga barndom och hur det påverkar mig nu. Hon undrade om jag hade en fråga att ställa henne och jag undrade om min dröm är nära. Först var hon tyst sen sa hon "Yes" klart och högt. Men... jag måste först ta itu med det som varit och totalt krossa mitt självtvivel. Sen ska jag tydligen välla ut "som ett kraftigt vattenfall som övertygar allt i min väg".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar