torsdag 2 december 2010

Woody

Slog på TV:n igår och SVT hade en intervju med Woody Allen. Privat kan han inte vara annat än ett riktigt jävla freak, för jag menar - Vem adopterar en unge som man sen blir ihop med när hon vuxit upp? Vidrigt! Men karriärsmässigt... Karriärsmässigt har han uppenbarligen gjort nånting rätt. Och mycket av vad han sa i intervjun berörde mig:

- Han menade på att han alltid har kul när han jobbar och när man har kul i sitt jobb så känns det som om man faktiskt inte jobbat en enda dag i sitt liv. Det blir liksom inte slitsamt, monotont och tråkigt som ett fabriksjobb exempelvis.

- Om han skulle möta någon av sina filmkaraktärer på en fest hade han antagligen skrattat åt dem. Men inom sig hade han vetat att de antagligen är lyckligare än honom.

- Hans mål är inte att vila. Att sluta jobba och bli pensionerad är för honom inget självändamål.

- Om folk kommer börja säga att hans filmer är crap och sluta finansiera dem så kommer han istället att vända sig till teatern för den tycker han är spännande. Om teatern sen inte vill ha honom så kommer han att börja skriva för han tycker det är väldigt kul att skriva. Han kommer alltid att hitta sätt att göra det han vill göra.

På nåt sätt så formulerade han ändå essensen i vad jag själv vill göra med mitt framtida yrkesliv. Och det framgick klart att Woody, han kommer att fortsätta. Jag ska också fortsätta. Fortsätta med att skapa det jag vill ha.

3 kommentarer:

  1. Tittut! Jag har gett dig ett beautiful blogger award eftersom jag tycker om din blogg! Hoppas du tar den till dig och bjuder på 7 saker om dig :)

    SvaraRadera
  2. Men va fin du är. Tack som fan! 7 saker om mig själv... Kan jag bara droppa 7 saker i punktform i ett inlägg eller hur funkar det?

    SvaraRadera
  3. Kolla min blogg så ser du, typ 7 saker om dig, sen skickar du vidare awarden till några favoriter :)

    SvaraRadera