söndag 26 september 2010

Och världen den snurrar på

Min första lediga dag på 21 dagar. Yes, 21 fucking dagar. 10 timmars arbetsdag har det varit i snitt. Jag har påpekat för min mor att jag är hennes lilla kinesiska arbetare. Hade aldrig gjort det här för nån annan. Hade antagligen aldrig fått göra det för nån annan heller.

Hon har startat upp butik min mor. En finfin butik som säljer finfina smycken. Så där bor vi, i en galleria i staden X.

Gallerian bjuder sina besökare på diverse jippon. Gårdagens familjeunderhållning var solariebrända brudar i minimala bikinis. De kråmade sig på stolar.

Idag är det skönhetstävling med Carolina Gynning som konfrencier. Gynning som jag för övrigt helt otippat har en gemensam nämnare med. Haha! Där fick ni nåt att undra över. Hursom så heter tävlingen Miss World. Miss Word hade de felstavat det till på sitt informationsblad... Snacka om missvisande.

Folk de strömmar till från alla håll och kanter under alla dagar. Jag undrar var de kommer ifrån. De är som folk är mest. Gulliga, neurotiska, entusiastiska, bekräftelsekåta, glada, sura, arroganta och sånna man bara vill ge en smocka rakt på käften. Fast det gör jag förståss inte.

Jobbsökandet som jag skulle ägnat mig åt under tiden har det blivit sådär med. Hade en intervju för en tid sen för jobb på en internationell organisation i Amsterdam. Det stannade vid det.

Annars letar W jobb åt mig där på andra sidan hemisfären. Skickar jobbannonser som han tror kan passa men som jag inte hunnit söka än. Men idag ska jag försöka göra nånting åt det där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar