tisdag 18 maj 2010

Game over

Jag grät mig genom stan idag, på min väg till jobbet. Främlingar stirrade men jag brydde mig inte. Jag som inte gråtit sen jag vet inte när.

Verkligheten rasade ner över mitt huvud. Igår natt och i morse.

Det finns ingen framtid för mig i detta land just nu. Jag såg det där svart på vitt.

Jag kände det när B som jag trodde var min vän stack kniven i ryggen på mig precis innan jag klev ut genom dörren.

Pengar. Allt handlar alltid om pengar när det kommer ner till kritan.

W... Jag måste lämna honom för att kunna fortsätta vara med honom...

Sen satt jag där på kvällen. Med två vänner över två flaskor vin. "Vi är i ingenmansland" sa C. Och jag och S instämde. Om nåt år eller så är vi i London, Seatle och where ever.

Varsomhelst men inte här.

4 kommentarer:

  1. Men raring! Är allt ok? Vad är det som händer?
    Jag tänker på dig och sänder dig en massa kärlek!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Tack för din kärlek finaste Saki. Det var inte bra just då men jag bestämde mig för att det skulle bli bättre framöver. Det kommer bli bättre framöver! Kram

    SvaraRadera
  3. Ja, vad är det som händer? Har tänkt en hel del på dig och hoppas att det kommer lösa sig!/Saph

    SvaraRadera
  4. Tack Saph. Det löser sig alltid. På ett eller annat sätt.

    SvaraRadera